15 april 2009

Vår!!

Nu är det vår :) Äntligen! Rufus fick följa med ut en kort stund idag och utforska marken och våran syren. Han var ganska modig när han väl insett att man inte var klistrad vid mina fötter bara för att man var utomhus.

Idag har det blivit burstädning, selpyssel, matlagning och burinredning. Först städade jag som sagt buren, sen gjorde jag selar som en tjej i växsjö har beställt och efter det skulle jag inreda buren igen. Jag satte först upp grimskaften som har tvättats efter lössen och sen legat under min säng ett tag och väntat. När jag satte upp den insåg jag hur tom buren var och tänkte fixa nått hyllplan. När vi köpte buren följde det med ett hjul som jag inte låtit dem använda då det inte är bra för deras ryggar, men jag tog ställningen till det (en L formad sak) och satte fast så den följde gallret på utsidan och sen stack lodrätt in i buren. På det la jag en gallerbit av en hamsterhage och stabiliserade med lite tejp och gardinklämmor. För att göra det bekvämt la jag på en bit flece. Bilder kommer!

Efter det blandade jag lite torrfoder åt dem, lite gnagarblandning mest för att de tycker det är så gott, en massa basmüsli, superlite nötter och inte så mycket mer. Jag känner att det blev en väldigt tråkig blandning den här gången men jag får komplettera med god färskmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar