04 februari 2010

Olydig matte!

Nu har det busats igen! Fast den här gången var det jag och inte råttorna som var busig!


Idag hade jag då en veterinärtid åt Beethoven en kvart efter att skolan hade slutat så smart som jag är tänkte jag "Toppen! Jag tar med råttorna på skolan och tar sen bussen direkt till veterinärkliniken". Och så gjorde jag!

I morse packade jag ner skabbmonstret (Beethoven) och reskamraten (Ronald) i min lilla men ack så fina transportbur (som jag förövrigt fick gratis av supergoa akvariekällaren-gubben när jag praoade där). Jag försökte första packa in världens största flecetyg men det blev lite för trångt så jag tog lite gamla hängmattsbitar och stoppade in istället. Sen var det dags för bus nummer 1! Jag smugglade ner råttorna i min ryggsäck och smög sedan till busshållplatsen för sen utanett ord om mina fripassagerare kliva på bussen.
Under dagen bodde råttorna i Fannys rum (Tack Fanny!) och varje rast fick de komma ut och blev dessutom betraktade, klappade, upplyfta och älskade av mina klasskamrater. I alla fall så tyckte de flesta om dem! Henrik och Beethoven var just på väg att bli kompisar när Beethoven sabbade det hela genom att kissa på honom!! Illa Betis, illa...

När sista lektionen närmade sig insåg jag att jag skulle få stora problem med att hinna tillbak till elevhemmet och hämta råttorna så jag gjorde upp en ond plan om att smuggla in dem i den djurfria skolbyggnaden som rentav har djurförbud. Så... åter igen packades dem ner i min ryggsäck och smugglades sen in till lektionen. Där skötte de sig fint utan att pipa eller slåss och när lektionen var slut slank jag lättat ut.

Bus tre var inte speciellt busigt egentligen, jag tog med dem på citybussen utan att fråga men där är det alltid hundar så ja... Men lite busigt var det allt!


Bilder och blogg om veterinärbesöket kommer ikväll! Får tangentkramp i fingrarna!
Förövrigt lyckades jag inte få över filmen till datorn... Ska försöka igen snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar