04 februari 2010

Veterinärbesök

Jag (J) följer veterinären (V) in med råttorna i ett underöskningsrum. Jag öppnar buren, presneterar Betis och föklarar att Ron bara är sällskap. V tittar på Beethoven två sekunder.

V: Hur länge har han haft det?
J: Vet inte riktigt, han är itne så förtjust i att bli hållen... Men jag såg det för typ en vecka sen.
V: Kliar han sig mycket?
J: Svårt att säga, de kliar sig ungefär lika mycket alla tre tror jag.
V: Jag tror de är någon slags ohyra så jag skriver ut Ivomec så får vi se om det hjälper.
J: Stronghold då? Jag läser mycket på internet och nästan alla rekommenderar Stronghold framför Ivomec.
V: Jag sak kolla upp det!
V försvinner ett tag. V återvänder.
V: Det verkar fungera till råttor. Jag skriver ut ett recept!
J: Vad bra! :)

Så nu hoppas vi det hjälper :) Känns dock lite segt då man kan mer om råttors medicinering än veterinären... Betala 200 kronor för vad? Att Veterinären ska klia sig i hakan, kasta förströdda blickar på råttan och sen föreslå en medicin som varken är det ofarligaste, effektivaste eller smidigaste sättet att bli av med skabben...

1 kommentar:

  1. Hej Hopp!
    Från första bilden ser det ut som skabb, så jag hoppas det löser sig inom kort med Stronghold! Men jag håller med.. man undrar vad man betalar för liksom.. Med tanke på att man sedan ska betala för medicin också...

    SvaraRadera