15 januari 2009

Burstäd och nyfikna nosar

I en alldeles ny städad bur ligger mina små gosmonster och slumrar. Jag städade buren idag, en dag sent jag skyller på att mamma fyllde år igår. Men jag tror inte Rufus och Ron klagar, de har fått en hängmatta idag :). Jag gjorde den på syslöjden, den är beige med svarta tass avtryck och lite lagom stor :D. Ska försöka lägga upp någon bild snart men kameran fungerar inte.

När jag hade städat och skulle hänga dit hängmattan och stoppa in matskålarna trodde jag att jag skulle bli galen! De vägrade vara kvar i buren, så fort jag öppnade luckan och stack in handen var de på mig och sen utanför luckan. Jag kanske inte gjorde så enormt stora försök till att stoppa dem (de är ju så söta) men... Det är så svårt att stoppa dem, de försöker alltid komma ut när jag ska natta dem också och då vill jag ju ha dem sovande bredvid mig men det går ju inte riktigt.

Rufus är helknäpp, om jag är på golvet eller i t.ex. köket är han blyg och osäker; han är mycket mindre framåt än Ron men när han väl kommer igång är han som en orkan. Har jag både Ron och Rufus i sängen slåss de konstant, Ron vinner alltid och så fort han har gått iväg hoppar Rufus på honom igen och börjar brottas. Smart Ruffe!

Ron är verkligen gosig! Han är som sagt modigare än Rufus men även gosigare och lugnare. Men till Rufus fördel måste jag säga att han är mycket mer försiktig och gullig i sitt gosande. Han kommer gärna och nosar mig i örat eller sätter sig och tvättar mina händer.

Godnattkramar från Ron, Rufus och Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar