18 januari 2009

Råttgos

Ron och Rufus har verkligen börjat uppskatta min säng! Senaste dagarna har de fått vara lösa flera timmar varje dag på min säng. Till att börja med när jag var i min säng, sne när jag satt vid datorn och nu även då jag inte är på mitt rum. Lite läskigt dock, måste nog göra en varningsskylt till min dörr så ingen glömmer sig och släpper in någon av katterna utan att kolla att råttorna är i buren!

Ron har hittat sig ett favorit ställe, i hörnet vid huvudändan av min säng, inträngd under min gosedjursbjörn, tidigare på mina pyamasbyxor. Nu har pyamasbyxorna hamnat i tvätten och en flece bit ligger där för uppsugning av olyckor :).

Rufus däremot föredrar att inte ligga så mycket still, han klättrar mycket ut och in ur buren samt fram och tillbaka i sängen, över till bokhyllan och upp på nattduksbordet. Han är ganska söt, han har upptäckt att Matildor är det godaste som finns. Så nu tar han varje tillfälle som finns att slicka på mina händer, putsa min näsa och bita mig i tårna.

Just nu klättrar Rufus på min blomkruka, eller nu har han hunnit till buren och Ron ligger kvar på sin mysplats.

Kramar från lata Ronnie, gosiga Rufsel och Matilda

1 kommentar:

  1. Ahh!.. Ronnie och Ruffe verkar så mysiga (fast jag tycker fortfarande att deras svansar är lite läskiga...)
    Jag måste få se dem snart, båda två!!:D

    SvaraRadera