09 januari 2009

Helg igen

Känns som det nyss var helg, kändes verkligen inte som fredag idag. Men det är det ju! Fast om fyra minuter är det lördag, undrar om det här hinner postas.

Har städat buren idag, skurade till och med ur lådan och torkade av gallret mm. Så en lite mer nogrann städning än tidigare. Är ganska nöjd med mig själv, trodde aldrig jag skulle vara så pass duktig och hålla "städa var femte dag" schemat.

Blandade lite nytt foder åt dem idag också, i reklampauserna på The Hulk, Beas bästa vän ;) De fick lite mer nötter för att växa ordentligt, lite K-special och lite frukt müsli. Nu knaprar Rufus glatt på en flinga medan Ron snusar på min axel. Snart ska jag sova, ska bara läsa lite Bröderna Lejonhjärta först :) Astrid Lindgren regerar! Insåg att trots att det är en av mina favorit filmer tror jag inte jag har läst boken förut.

Nu är det visst lördag och dags att sova!
Trevlig helg /Matilda

3 kommentarer:

  1. Hehe, Hulken, min stora starka själsfrände ;D
    Vilken fin liten blogg du har skaffat dig hära :) Nu ska vi alla sitta förtrollade och bli charmade av din lilla Rufus och din lilla Ron.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera