24 januari 2009

Busråttorna

Oj! Känner att det var ett tag sen jag skrev nu. Vet inte vad som har tagit åt mig. Ron och Rufus har blivit riktigt bortskämda med att springa löst, de får göra det så fort jag är hemma och det begär dem också :). Rufus hänger konstant på burluckan om den är stängd och jag är inne i rummet. Just nu ligger Ron och sover (som vanligt) i buren och Rufus vet jag inte riktigt var han är, någonstans i min säng hoppas jag.

Vägde Rufus idag efter att han hade följt med ut på en promenad, den gav honom dock inte så mycket motion med tanke på att han sov i min huva hela vägen :). Han hade ökat ca 13g sen förra veckan och väger alltså 183g, lite mer ökning än förra veckan. Ron har jag inte vägt idag och det är nog lika bra, han bara ökar och ökar. Han kommer nog bli en stor råtta.

De har fått kokt potatis i klyftor och kokta morötter, men det var ingen hit! Både morätterna och potatisen ligger orörda men utspridda över burgolvet. Får väl ge dem något godare i morgon! Då ska jag även försöka uppdatera med någon bild och Rons viktökning.

Kramar från Matilda och monstren

1 kommentar:

  1. Haha Hur många går ut och går med sina råttor ^^ och den där Ron låter lite lik mej sover bara hela tiden xD Hoppas de går bra med dom där små liven bara

    //Peder

    SvaraRadera